90-tal, ungdom, kärlek, sex och alkohol. Längtan efter att skriva, radikalfeminism, konst och Stockholms inneklubbar. Långt ifrån min egen erfarenhet och uppväxt. Ramqvist kastar in läsaren kanske i hennes egna och Sagas ungdomsår i början av 1990-talet. Det handlar om Stockholms, enligt Saga, vackraste man, Victor Schantz och hur deras relation går från dagdrömmar till verklighet. Romanen Alltings början gavs ut 2012 och jag fastnade direkt för omslaget, och därefter lika mycket för innehållet. Det är rakt på och ingen eftertanke över vad man "borde" göra. 
Alltings början, Böcker, Karolina Ramqvist, Skönlitteratur, Stockholm,

1 kommentarer

Tilde

27 Jan 2014 20:05

Klickade mig in på din blogg genom Sandra Beijers kommentarfält och åh vad glad jag är att jag gjorde det!!! Har så länge längtat och letat efter en precis sådan här blogg… Jag kommer att följa den flitigt! :)

Svar: TACK tack tack! Så glad jag blir! Verkligen!:)) Kram!
Evinnerligt

Kommentera

Publiceras ej