Behöver jag ens kommentera den här boken? Astrid Lindgrens Bröderna Lejonhjärta, är enligt mig en av de bästa böckerna som någonsin skrivits. Det är också en av de vackraste böckerna som står i i min bokhylla. Exemplaret är den första utgåvan från år 1973, det är min mammas bok. Astrid Lindgren, och alla hennes böcker, var och kommer alltid att vara min idol och förebild. Berättelserna har funnits med mig sedan jag knappt kunde gå och kommer vara de som påverkade mig mest inför framtida livet.En parantes. När jag var liten var det heller aldrig frågan om: OM jag, mamma och pappa skulle åka till Astrid Lindgrens värld i Vimmerby, utan NÄR. 
 
 
Precis när Skorpan träffat Jonatan i Nangijala. 
 
 
Alla makalösa och vackra illustrationer på omslaget och inuti boken är såklart gjorda av fantastiska Ilon Wikland. 
 
Astrid Lindgren,

Kommentera

Publiceras ej